Popularność sklepów online

Gdzie Polacy najbardziej lubią robić zakupy? Okazuje się, że coraz częściej zaglądamy na strony internetowe, przeglądając oferty sklepów online. Jak wynika z sondaży i badań porównujących ceny u sprzedawców tradycyjnych i internetowych, szala zwycięstwa przechyla się na korzyść tych drugich. Dlatego kiedy mamy w planach zakupy sprzętu gospodarstwa domowego, elektroniki, a także kosmetyków i dóbr luksusowych, najczęściej dokonujemy ich przez internet. Jedna z korzyści tego rodzaju zakupów to fakt, że zanim go dokonamy, mamy możliwość szybkiego porównania ofert kilku-kilkunastu, lub jeśli jesteśmy uparci – nawet kilkudziesięciu sklepów, w poszukiwaniu najtańszego, najlepszego produktu. Jeśli chcielibyśmy zrobić to samo w sklepach stacjonarnych, zajęłoby to nam nieporównywalnie dużo czasu, kosztowało sporo energii i pieniędzy, które tak naprawdę mieliśmy na celu zaoszczędzić. A jakie rodzaje sklepów wybieramy najczęściej?

Ubrania w sieci

Sklepy internetowe z odzieżą są obecnie jednymi z najchętniej odwiedzanych przez panie buszujące w sieci. Choć jeszcze parę lat temu dało się słyszeć wiele głosów mówiących o tym, że kupowanie ubrań przez sieć jest niebezpieczne i nierozważne. Dlaczego? Istniała obawa oszustwa, na przykład niewysłania towaru, albo zmiany na jakiś inny, mniej wartościowy. Jednak przestało być to zagrożeniem, odkąd wprowadzono systemy ocen i komentarzy klientów, oraz gwarancje bezpieczeństwa i zadowolenia z zakupów. Inna kwestią, której się obawiano, było niedopasowanie rozmiarem wybranej odzieży – bo jak można dobrać coś, czego nie możemy przymierzyć? Sklepy w odpowiedzi na te obawy podają bardzo dokładne wymiary każdej części odzieży, fotografują je z tyłu, przodu, czasem prezentują na trójwymiarowych modelach. Daje to bardzo dokładne wyobrażenie o kupowanym przedmiocie, co sprawia, że klienci przełamują swoje obawy.

Biżuteryjne butiki online

Po ubraniach czas na e-sklepy z biżuterią – czy to gotową, sygnowaną znanymi markami (wtedy możemy mówić o tak zwanym wirtualnym jubilerze), czy to z półproduktami umożliwiającymi zrobienie własnej, autorskiej biżuterii. Te pierwsze zawsze cieszą się zainteresowaniem, zwłaszcza, że ze względu na niższe koszty utrzymania sklepu, można kupić je taniej niż w sklepach stacjonarnych. Druga grupa to sklepy z tańszą, kolorowa biżuterią, z dziełami rękodzielników i mniej znanych rzemieślników, oraz akcesoriami i półproduktami umożliwiającymi stworzenie swoich własnych ozdób. Ta ostatnia kategoria cieszy się szczególną popularnością wśród osób kreatywnych, pragnących stworzyć własną, autorską biżuterię, której na pewno nie będzie miał nikt inny i pozwoli ona im się wyróżnić wśród tłumu. Niezależnie od tego, jakimi pobudkami kierują się nabywcy koralików, kamyków, bigli i karabińczyków, jest to dość dochodowy interes, więc wcale nie dziwi nas fakt, że sklepy te wyrastają jak grzyby po deszczu.

Delikatesy w Internecie?

Sklepy z artykułami spożywczymi w Internecie? Jeszcze do niedawna wydawałoby się to nie do przyjęcia i ogólnie niemożliwe do realizacji. A jednak, jak się okazuje, na wszystko można znaleźć sposób i od pewnego czasu w większych i mniejszych miastach z powodzeniem funkcjonują tak zwane delikatesy internetowe. Są to tradycyjne sklepy spożywcze od dawna znane na rynku, które otworzyły się także na taką formę sprzedaży. W specjalnych magazynach przechowują one produkty gotowe do szybkiego spakowania w zbiorcze paczki, które doręczają kurierzy pod wskazany adres, podobnie jak pizzę na telefon. Początkowo istniały pewne obawy co do tego, czy taki system sprzedaży się sprawdzi i wzbudzi zaufanie klientów. Jednak jak się okazuje, jest to bardzo wygodna forma robienia zakupów. Wiele osób korzysta z niej, planując zakupy już na przykład w pracy, a wieczorem, gdy wracają – odbierają gotowy zestaw świeżych produktów. Jeśli chodzi o świeżość sprzedawanych artykułów, nie ma obaw, że ucierpi ona w trakcie transportu. Zakupy z delikatesów online przewożone są specjalnymi samochodami - chłodniami.

Największy sklep - serwisy aukcyjne

Wśród ofert internetowej sprzedaży największym gigantem pozostaje ten, który zrzesza rozmaitych sprzedawców, zarówno profesjonalnych, jak i tych amatorskich – mowa tu o serwisie aukcyjnym. Co prawda takich serwisów aukcyjnych w polskim Internecie jest sporo, jednak to jeden z nich niepodzielnie trzyma berło i zrzesza najwięcej użytkowników. Co jest plusami takiego wielkiego, internetowego centrum handlowego, jakim jest serwis aukcyjny? Przede wszystkim jest to łatwa dostępność produktów z każdej kategorii w jednym miejscu. Inną kwestią jest bardzo rozbudowana możliwość porównywania ofert tego samego przedmiotu u różnych sprzedawców oraz szybkiego dotarcia do interesujących nasz rzeczy przez główne kategorie, następnie podkategorie i zapytania, które wprowadzamy sami. Liczba transakcji zawieranych na portalach aukcyjnych stale rośnie i wygląda na to, że trend ten zdecydowanie się utrzyma - marketingowcy takich serwisów dbają o to z całych sił.